X
تبلیغات
رایتل

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding

مشاوره ورزشی آنلاین



ارائه برنامه تمرین،تغذیه و مکمل برای بانوان و آقایان با قیمت مناسب

توسط   عماد شعبانی  دانشجو ارشد فیزیولوژی ورزشی-تغذیه ورزشی، مربی رسمی بدنسازی و پرورش اندام و مربی فیتنس فدراسیون



http://s8.picofile.com/file/8293678876/marc_megna_fitness_360_main_header_960x540.jpg


دوستان می توانند از طریق تلگرام یا ایمیل  در ارتباط باشند

آیدی تلگرام:  Emad_Shabani@

 ایمیل: emadshabani021@gmail.com


تاریخ ارسال: 1396/02/11 ساعت 18:21 | نویسنده: عماد شعبانی | چاپ مطلب 1 نظر

در تمرین جلو پا دستگاه دقیقا فشار به کدوم عضلات چهارسر میاد؟

چهارسر ران از ۴ عضله تشکیل شده:

راست رانی Rectus Femoris
پهن داخلی Vastus Medialis
پهن خارجی Vastus Lateralis
پهن میانی Vastus Intermedius

Image result for leg extension

وقتی پنجه ها رو به جلو (مستقیم رو به بالا) ...
کلا فشار به صورت یکسان روی هر ۴ عضله تشکیل دهنده ی چهارسر هست.

وقتی پنجه ها رو به داخل باشن ...
فشار بیشتر روی عضله پهن داخلی Vastus Medialis

وقتی پنجه ها رو به خارج باشن ...
فشار روی عضله پهن خارجی Vastus Lateralis

تاریخ ارسال: 1396/04/28 ساعت 19:16 | نویسنده: عماد شعبانی | چاپ مطلب 0 نظر

آسیب spondylolysis چیست؟




در این عارضه بر اثر ضربات مکرری که به ستون مهره وارد میشود قسمتی از مهره پنجم کمری (گاهی مهره چهارم) به نام پارس اینترآرتیکولاریس Pars interarticularis شکسته میشود.
 اگر این شکستگی شدید باشد مهره پنجم به سمت جلو حرکت کرده و روی مهره اول خاجی (ساکروم) به جلو لیز میخورد. این حالت را اسپوندیلولیستزی Spondylolysthesis میگویند. اگر جلو آمدگی مهره زیاد باشد روی ریشه های عصبی فشار وارد میشود و بیمار دچار علائم عصبی میشود.
در حرکاتی مانند اسکات و در بعضی حرکات ایستاده، باید به انحنای ستون فقرات خود توجه داشته باشید. در غیر این صورت مستعد آسیب spondylolulysis می شوید.