OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding
OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding

سیترولین مالات


   یک آلفا آمینو اسید غیر ضروری است که مخصوص DNA انسان نیست ولی با اینحال در پروتئین های مشخص و اوره وجود دارد(همچنین به عنوان یک محصول جانبی اکسیده شدن آرژنین یا واکنش کاربامویل فسفات و اورنیتین(ماده ی اصلی ادرار) نیز در نظر گرفته میشود).به نظر می آید که ال – سیترولین مالات تاثیرات مهمی بر دیگر مکمل های بعد از تمرین معروف مانند آمینو اسید های زنجیره ای (BCAAها) دارد. این ماده به صورت طبیعی در پوسته و درون هندوانه یافت میشود و به عنوان یک ماده ی غذایی مهم در زمینه ی مکمل های رژیمی- ورزشی محسوب میشود.


نقش فیزیولوژیکی سیترولین مالات

سیترولین نقش های فیزیولوژیکی متفاوتی را ایفا میکند,اما عمدتا به افزایش اکسید نیتریک وابسته به علامت نسبت داده میشود.Citrulline توسط دیگر آمینو اسید های متفاوت در کبد تولید میشود و یکی از ماده های مهم ادرار میباشد. سیترولین درادرار نابود کردن آمونیاک و دیگر سم های نیتروژنی در خون را تسهیل میکند(که بیشتر آنها در کبد پستانداران اتفاق می افتند).نیتروژن تولید شده توسط فرآیند متابولیک از هضم,جذب و متابولیسم پروتئین ها اتفاق می افتد.
مکمل خوراکی سیترولین مالات نشان داده است که غلظت پلاسمای آرژنین را افزایش میدهد و بنابراین تولید آرژنین به دست آمده از فرآیند متابولیکی را بهبود میبخشد (ماندن نیتریت,اونیفین,کریتینین و غیره).همانطور که قبلا اشاره
شد,این امر به اندازه ی سوخت وساز و نابود کردن اوره که برای از بین بردن فرآیند های متابولیکی نیتروژن از بدن ضروری میباشند,حیاتی است.ال سیترولین همراه با سیتریک اسید,آسپارتیک اسید,و منیزیم عمل میکند تا دفع فرآیندهای متابولیکی نیتروژن را بهبود و افزایش بخشد.


اختلال قلبی

یک اختلال کمیاب در انسان ها که به نام سترولنیمیا شناخته میشود و ممکن است باعث افزایش آمونیاک در خون شود,این اتفاق زمانی می افتد که کمبود آنزیم ضروری برای کاتالیز واکنش سیترولین به آرژنین در ادرار وجود داشته باشد. تحقیقات بیان میکنند که مکمل های روی(فلز روی)میتوانند تبدیل citrulline به arginine را در کبد بهبود بخشند و سطوح آمونیاک خون را کاهش دهند.
علاوه بر این,چون پیریداکسین(ویتامین B-6) آنیزیمهای ترانسامینیس را (آنزیم هایی که یک آمینو اسید را به آیمنو اسید متفاوتی تبدلی میکنند)در ادرار فعال میکند,در صورتی که خرابی ای در کارکرد کبد وجود داشته باشد ممکن است استفاده از این مکمل مفید باشد.مثل همیشه,این حالات غیر عادی بالینی باید توسط پزشک ناظر و راهنمای شما مشخص شوند.


مزایای اصلی مکمل سیترولین مالات

سیترولین,به طور طبیعی به شکل سیترولین مالات,توجه بسیاری را در حوزه ی بهبود عملکرد فیزیکی به خود جلب کرده است و مزایای آن بی شمار هستند.جدا از اینکه سیترولین مالات یک بیومولکول ضروری در ادرار میباشد,ممکن است به شکل زیر سلامتی و کارکرد را بهبود بخشد :
افزایش محصول NO درون سلولی که یک تنظیم کننده ی مثبت فراخی رگ های خونی و جریان خون میباشد.
بهبود استفاده از آمینو اسیدهای ضروری در طول تمرین.
بهبود زمان بازیابی بعد از تمرین با تقلیل دادن آغاز تاخیری درد عضله.
بهبود از بین بردن فرآیندهای متابولیکی سم نیتروژن.
افزایش مقادیر هورمون رشد به مقادیر زیاد در افراد بعد از تمرین استقامتی که در یک گروه دارویی مقایسه شد.
کاهش وجلوگیری از افزایش مقادیر انسولین پلاسما که معمولا بعد از تمرینات شدید اتفاق می افتد.


عوارض جانبی احتمالی مکمل citrulline

خوشبختانه,سیترولین مالات یک ماده ی ایمن است و عوارض جانبی محدود و در کل بی خطری دارد.رایج ترین عوارض جانبی برای افرادی که از این مکمل استفاده میکنند درد معده میباشد,اما این مشکل میتواند با مصرف سیترولین مالات با معده ی خالی برطرف شود.


چه کسانی باید یا نباید زا مکمل سیترولین مالات استفاده کنند

ورزشکاران زیبایی اندام
ورزشکارانی که تمرینات ایروبیک انجام میدهند.
وزنه برداران
آنهایی که در جستجوی افزایش جریان خون و پمپ ها در طول تمرین میباشند.
اگر دجار citrullinemia هستید از این مکمل استفاده نکنید چرا که فقط مشکل شما را بدتر میکند.


بهترین زمان استفاده از سیترولین مالات citrulline

به صورت بهینه,ال سیترولینباید ۱۵ الی ۳۰ دقیقه قبل از تمرین استفاده شود.
اگر تمایل دارید میتوانید سیترولین مالاترا در حین یا بعد از تمرین نیز مصرف کنید.


مقدار دز پیشنهادی

با روزانه یک بار با مقدار دز ۶تا۷ گرم شروع کنید.
در صورت تمایل,مقدار دز میتواند به ۱۵ الی ۲۰ گرم افزایش یافته و در چند وعده در طول روز مصرف شود.


سوالات مربوط به نمک اسید مالیک citrulline


سوال : میتوانم به جای این که از مکمل سیترولین مالات استفاده کنم فقط هندوانه بخورم؟

جواب :بیشتر محتوای citrulline هندوانه در پوسته ی میوه ها یافت میشود,از این رو مرسوم نیست که دزهای پیشنهادی در این راهنما را در رژیم خود به کار ببرید.


سوال : آیا این درست است که سیترولین مالات ممکن است میل **** را افزایش داده و ناتوانی را درمان کند؟

جواب : این یکی دیگر از مزایای خوب سیترولین مالات میباشد چون افزایش اکسید نیتریک رگ های خونی را آرام کرده و جریان خون را افزایش میدهد(که میتواند به افزایش الکترون ها در بین دیگر چیزها کمک کند.).


سوال : شنیده ام که سیترولین مالات باید با معده ی خالی مصرف شود,آیا درست است؟

جواب : این احتمالا به خاطر اتفاق کمیاب اختلال معده است که ممکن است بعد از مصرف سیترولین مالات اتفاق بیافتد;اگر میتوانید تحمل کنید و مشکل ندارید هیچ ایرادی ندارد که سیترولین مالات را را در زمان غذا مصرف کنید.


سوال : چه مقدار طول میکشد تا متوجه تاثیرات سیترولین مالات در خود شوم؟

جواب : این امر در اکثر افراد متفاوت است,اما تاثیرات حادی مانند از بین رفتن آندوتوکسین بعد از مصرف اولین دز اتفاق می افتند;بیشتر مزایای نهان مانند افزایش قدرت و کاهش DOMS(سیستم مدیریت اختلال در اجزا)ممکن است چند هفته زمان ببرد تا خود را نشان دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.