OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding
OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding

تستسترون

تستسترون ، هورمونی است که موجب بروز تمایلات جنسی می شود ، چربی بدن را آب می کند و جنب و جوش و تحرک را در انسان افزایش می دهد . این هورمون در مردان و نیز زنان وجود دارد . زن هایی که هورمون تستسترون آنها فعال و در سطح بالایی است ، می توانند به راحتی توجه افراد را به خود جلب کنند .


تستسترون ، موتور بسیاری از هورمون هاست


تستسترون ، موجب نشاط و سرحالی انسان می شود و فقدان آن فرد را کسل ، بی حال و تنبل می کند و میل به کار کردن و فعالیت را کاهش می دهد . همچنین کمبود این هورمون ، تمایلات جنسی را به شدت کاهش می دهد و موجب می شود ، انسان عاشقانه به همسر خود نگاه نکند و به جای نوازش و محبت ، ساعت ها روی صندلی بنشیند و به برنامه های کسل کنندۀ خود ادامه دهد .


به طور کلی می توان نتیجه گرفت که این هورمون ، موتور حیاتی و درونی انسان است و موجب جذابیت مردها شده و زن ها را متکی به خود می کند . فردی که تستسترون او زیاد است ، شانه های پهن ، **** لاغر ، شکم صاف و چشمان شفاف و درخشنده ای دارد . تستسترون مثل هورمون رشد ، فعالیت می کند ، البته کمی ضعیف تر . این هورمون موجب ساخته شدن عضلات بدن می شود .


با افزایش سن ، مقدار تستسترون کاهش می یابد . از 40 سالگی ، شانه ها لاغر ، شکم بزرگ و چشم ها کدر می شوند ، یعنی تولید این هورمون رو به کاهش می رود . به خودتان در آینه نگاه کنید . آیا باید همین طور باشید ، نه به هیچ وجه . شما می توانید تغییر کنید و خوش اندام شوید .


تستسترون قوی ترین هورمون جنسی است . این هورمون جزو استروئیدها طبقه بندی شده و در بیضه ها تولید می شود . در زنان در تخمدان ها نیز تولید می گردد .


مردان 10 برابر بیشتر از زنان ، این هورمون را تولید می کنند . روزانه در حدود 7 گرم تستسترون در بیضه ها تولید می شود . صبح حدود ساعت 6 ، موقعی که از خواب بیدار می شوید ، تولید آن در بالاترین سطح خود قرار دارد . در برخی افراد تولید این هورمون در ساعت 5 – 4 صبح به حداکثر می رسد . زمانی که به اندازۀ کافی تستسترون تولید شد ، اسپرم های سالم می رسند .


تستسترون عضلات را به وجود می آورد و بد خلقی را در انسان کاهش می دهد . این هورمون موجب می شود که مردان در تمام نقاط بدن خود ، بجز موی سر ، موی زیادی داشته باشند . اگر تولید تستسترون کاهش یابد ، انسان خسته ، کم حوصله ، افسرده و چنانچه تولید آن بیش از حد باشد ، فرد پرخاشگر و خطرناک می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.