OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding
OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding

دکادورابولین (ناندرلون)

ناندرلون یا همان دکادرابولین یکی از دارو هایی است که به وفور در بین بدنسازان استفاده می شود و نمونه های ایرانی این دارو نیز در داروخانه ها قابل خرید می باشد در زیر به شناخت ناندرلون یا همان دکا درابولین می پردازیم .
دکادرابولین یک استروئید روغنی تزریقی است و محبوب ترین و پر کاربرد ترین داروی استرئیدی در بین ورزش کاران می باشد .دکا دارای خاصیت آنابولیک بالا و خاصیت استروژنی بسیار کم می باشد و حجم بسیار خوبی بعد از یک دوره نصیب ورزشکار می شود .همچنین بسیار کم دچار عوارض آندروژنی و سمی شدن کبد و همچنین باعث بر هم خوردن تعادل هورمونی در بدن می شود . دکا حتی در دوز های بالا هرگز مانند تستسترون با عوارض استروژنی بالا عمل نمی کند اگر چه سرعت و قدرت اثر دکا در مقابل تستسترون کحمتر می باشد . دکا هم در دوره های حجم و هم در دوره های خشک کردن مورد استفاده قرار می گیرد . دکا یک داروی خوب برای هر دوره ای می باشد و برای بتدیان نیز توصیه آن بهتر از سایر داروها با عوارض جانبی نسبتا بالا می باشد .
مبتدی ها بهتر است فقط و فقط از این دارو استفاده کنند نه اوکسی و دیانابول و یا هر استروئید دیگری .
حتی زنان ورزش کار هم می توانند از دکا در دوز های حداکثر تا 50 میلی گرم در هفته استفاده کنند.
در پزشکی برای کاهش ذعف بدنی در دوران پیری و عدم توازن نیتروژن و کلسیم در بدن که در نتیجه درمان های طولانی با کورتیکواستروئیدها می باشد و همچنین در نارسایی اورمی که در اثر افزایش اوره در خون که ناشی از از بین رفتن تعادل نیتروژن در خون است استفاده می گردد .
همچنین در ورزشکاران برای بهبود جراحت مفاصل و تاندوم و همچنین جراحات سوختگی استفاده می شود .گاهی در میان ورزشکاران دردهایی در ناحیه شانه و آرنج و زانو طی مصرف دکادرابولین دیده می شود که ناشی ز کم شدن کورتیزول در طی دوره می باشد .
دکا با مهار گوناگون ترین اثر مستقیم روی بیضه ها داشته و باعث تحلیل بیضه ها در دراز مدت می شود .از این رو زدن hcg و سایر آنتی استروژن ها برای کم کردن خواص استروژنی هر چند اندک دکا مفید است .
گفتن این نکته الزامی است که دکا بعد از 18 ماه یعنی 1 سال و نیم باز هم در تست های دوپینگ قابل کشف است پس ریسک مثبت شدن تست دوپینگ با مصرف این دارو بیشتر از سایر استروئید هاست .
همچنین این دارو حدود 2 هفته در خون به صورت فعال باقی می ماند و معمولا در ورزشکاران در دوز های 200 تا 400 میلی گرم در هفته استفاده می شود و کمترین عارضه مصرف در دوز 200 میلی گرم گزارش شده است .به خاطر داشته باشید دکا را با تمام استروئید ها هم در دوران حجم و هم در دوران رژیم میتوان استفاده کرد .
همچنین توصیه می شود در طی مصرف دکا حداقل 2 لیوان شیر ویا قرص های کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان در دراز مدت استفاده کنید زیرا دکا باعث بر هم خوردن توازن کلسیم بدن می شود .
دوره دکا با دیانابول یکی از مشهور ترین دوره ها برای افزایش حجم عضلانی می باشد .
اما مصرف دکا با سوستانون و یا اومنادرن باعث افزایش قدرت می شود .
دکا با وینسترول واکس اندرلون نیز در دوران رژیم استفاده می شود .
یک دوره برای حجم :
دکا 200 تا 400 میلیگرم در هفته + دیانابول 15-40 میلیگرم در روز
یک دوره برای قدرت :
دکا 400 میلیگرم در هفته +دیانابول 70 میلیگرم در روز + سوستانون 500 میلیگرم در هفته
یک دوره در زمان رژیم برای حفظ عضلات بدن :
دکا 200 میلیگرم در هفته + وینسترول دپوت 150 میلیگرم در هفته

دکا آرام آرام طی 3 روز از تزریق وارد خون شده و تا حدود 17 روز در خون فعالیت می کند ولی ترکیب دارو که غیر فعال شده تا حدود یک سال و نیم در تست های دوپینگ قابل مشاهده است .
بهترین دوز این دارو با عوارض جانبی کم برابر 2 میلی گرم برابر هر پوند از وزن بدن می باشد البته باید حواستان باشد که مقدار فوق از 500 میلی گرم تجاوز نکند .
هر پند معادل 454 گرم می باشد .
برای مثال یک فرد 85 کیلویی باید روزانه 374 میلی گرم از این دارو استفاده کند و این حد اکثر دوز برای این فرد می باشد .


دوز مصرفی مخصوص حرفه ای ها : 200-600 میلی گرم در هفته
مدت زمان ماندگاری در تست های کنترل دوپینگ : 18 ماه
000000000000000000000000000000000000000000000

ناندرلون دکونوات 25 میلیگرم آر
گروه محصولات: آمپول



مکانیسم اثر و فارماکوتیک: استروئیدهای آنابولیک روندهای کاتابولیکی را عکس نموده و توازن منفی نیتروژن را بوسیله تحریک اشتها و جلوگیری از تجزیه پروتئین ( در صورت دریافت مناسب پروتئین و کالری ) ایجاد می نمایند . خاصیت خونسازی : ناندرولون تولید اریتروپوئیتین توسط کلیه را تحریک می نماید که به افزایش میزان و حجم گلبولهای قرمز خون منجر می شود .


موارد مصرف: در پوکی اســتخوان و سـرطان متـاستاتیک پـستان در بـعد از دوران یائسگی و نیز کم خونی نـاشی از بی کفایتی کلیهاستفاده می گردد.
مصرف این دارو بصورت تزریق عمیق عضلانی می باشد .
مقدار مصرف دارو را پزشک معین می نماید .
از خود درمانی پرهیز نمایید .


موارد منع مصرف: مردان مبتلا به سرطان پستان ، بیماری های کبدی ، بیماری شدید کلیوی یا قلبی ، دوران حاملگی یا شیردهی ، خونریزی غیر طبیعی و تشخیص داده نشده واژن .


هشدار ها و احتیاط ها: نارسایی های قلبی – عروقی ، نارسایی کلیوی ، بیماری کبدی ، در بیمارانی سرطانی که تحت مداوا می باشند . بیمارانی میگرنی و دیابتی


تداخل اثر با سایر داروها: ناندرولون دکانوات باعث افزایش اثربسیاری ازداروهامی شود ودرنتیجه سمیت ناشی ازآنها راافزایش می دهد.این داروهاشامل انواع آنتی بیوتیک ها-سیکلوسپورین-لووتیروکسین وداروهای ضدانعقادمانندوارفارین می باشند.همچنین مقاومت به اثر بلاک کننده های عصبی عضلانی نیز گزارش شده است.


عوارض جانبی: پیدایش خصوصیات مردانه در زنان ، بم شدن صدا و بزرگ شدن کلیتوریس ، قاعدگی نامنظم ، آکنه ، پوست چرب ، پرمویی ، ( در مردان ) بسته شدن زودرس اپی فیزاستخوان ، نعوذ مکرر و مداوم ، بزرگ شدن آلت تناسلی ، بزرگ شدن پستان و ناتوانی جنسی ، گاستروآنتریت ، مسمومیت کبدی و یرقان قابل برگشت ، درد و سفتی در محل تزریق .


اطلاعات بیمار:
مصرف کننده محترم استفاده نابجا از این دارو با دوز بالاکه بیشتردر بدن سازی وتوسط ورزشکاران انجام میشود عوارض جدی مانند نارسائی وبدخیمی های کبد-تصلب شرائین وافزایش خطرات قلبی-عروقی-برهم زدن تعادل قندخون وانواع مشکلات جنسی رابه دنبال خواهدداشت.لذاازمصرف بی رویه وخودسرانه دارو بپرهیزید.


بسته بندی:
10 آمپول در یک جعبه ، هر آمپول 1 میلی لیتری حاوی 25 میلی گرم ناندرولون دکانوات .


چگونگی نگهداری:
-دارو در زیر 30 درجه سانتیگراد دور از نور و درون جعبه نگهداری و از یخ زدگی محافظت شود .
-دارو دور از دسترس اطفال نگهداری شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.