OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding
OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding

نکات ایمنی در هنگام انجام اسکوات

  حرکت اسکوات یکی از بهترین حرکات برای ساختن عضلات پا می باشد . متاسفانه به دلیل تحمل فشار زیاد اکثر ورزشکاران خصوصا مبتدی ها و غیر حرفه ای ها از این حرکت دوری می کنند و بجای آن از حرکات با ماشین استفاده می کنند .

اسکوات

انجام حرکات با ماشین نمی تواند به اندازه وزنه آزاد تارچه های عضلانی را تحت فشار قرار دهند . زیرا دامنه حرکت توسط ماشین کنترل می شود ولی انجام حرکات با وزنه آزاد دامنه حرکتی توسط تارچه های عضلانی کنترل می شود  ، در نتیجه فشار مضاعفی به تارچه های عضلانی وارد می شود . این حرکت تنها در رشد عضلات پا دخالت ندارد بلکه می تواند بطور غیر مستقیم باعث رشد دیگر عضلات بدن شود ، در انجام این حرکت فشار زیادی را شما تحمل می کنید و با وزنه سنگین کار می کنید . با این اوصاف غدد  بدن شما تحریک می شوند و به دنبال آن سطح هورمون تستسترون و هورمون رشد بدن که یک هورمونهای  آنابولیک میباشند  بالا می رود . همانطور که می دانید این هورمون یک هورمون ضد کاتابولیسم می باشد . پس نتیجه می گیریم حرکت اسکوات را در برنامه تمرینی خود بگنجانیم . در انجام این حرکت اگر پاهای شما به اندازه عرض شانه باز باشد فشار به کل عضلات پا وارد می شود ، اگر کمتر از عرض شانه باشد فشار به قسمت بیرونی عضلات پا بیشتر می شود . اگر بازتر از عرض شانه باشد فشار به داخل عضلات پا بیشتر می شود .

 

نکات ایمنی در هنگام انجام حرکت اسکوات

در هنگام انجام این حرکت بایستی از کشاله بند یا بیضه بند ، کمربند و کفش ورزشی مناسب استفاده نمائید ، همچنین پاشنه شما بایستی اندازه ۲/۵ سانتی متر بالاتر از زمین باشد ، می توانید از یک وزنه یا چوب مسطح استفاده نمائید . در موارد خاص طبق نظر مربیان با تجربه اگر بالای ران شما ضعف داشته باشد ، زاویه پاشنه را از زمین به صفر برسانید و در هنگام پائین رفتن باسن را به عقب هدایت نمائید و اگر پائین ران تقریبا بالای زانوی شما ضعف داشت فاصله پاشنه تا زمین را به حدودا ۴ سانتی متر برسانید و در هنگام پائین رفتن زانوها را مقداری به سمت جلو هدایت نمائید . لازم به توضیح است در هنگام پائین رفتن باید آرنج ها را به سمت جلو هدایت نمائید . با این عمل از خم شدن کمر جلوگیری می نمائید و تا اندازه ای پائین می روید که پشت پای شما با ساق برخورد نماید . در این حالت تقریبا عضلات پشت پا و ساق شما تقریبا زاویه ۹۰ درجه را تشکیل می دهند و در زمان پائین رفتن نفس می گیرید و در زمان بالا آمدن نفس را تخلیه می کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.