OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding
OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding

علل عدم قرینه بودن عضلات بدن و تمریناتی جهت رفع آن



گاهی اوقات مشاهده می شود که بدنسازان به مربی خود مراجعه می کنند و از عدم قرینه بودن عضلات خود سوال می کنند . در این  مطلب سعی بر این داریم تا توضیحاتی جهت عدم قرینه بودن عضلات و توصیه های تمرینی برای رفع این مشکل  را برای شما تشریح نمائیم . در ابتدا بایستی خدمت شما عزیزان عرض نمائیم نه تنها عضلات چپ و راست بدن هیچ انسانی روی کره زمین قرینه نمی باشند ، حتی چشم و گوش و دندانها و انگشتان چپ و راست بدن هیچ انسانی هم با هم قرینه نمی باشند . شما اگر به عکس و فیلمهای حرفه ای های دنیا توجه نمائید ساختار عضلات چپ و راست بدن همگی شان با هم تفاوت دارد . اما گاهی اوقات در بعضی افراد مشاهده می شود که عدم قرینه خیلی چشمگیر است ، این افراد باید نکاتی را که در زیر تشریح می نمائیم با دقت دنبال تا مشکلشان برطرف شود . علت این عدم قرینه عمدتا  ژنتیکی میباشد یا اینکه با جراحی های ارتوپدی ناحیه ای که مورد جراحی قرار میگیرد  عضلاتش مورد آتروفی {تحلیل عضلات} قرار میگیرد . عدم قرینه بودن عضلات  که محسوس باشد  میتواند در صحنه مسابقات برای ورزشکار پوئن منفی محسوب شود تا اینکه با راهکارها یی که در زیر به آن میپردازیم بدن خود را به حالت نرمال برسانند . البته همانطور که در بالا به آن اشاره شد هیچ گاه هیچ ورزشکاری نمی تواند چپ و راست بدن خود را کاملاَ قرینه نماید  ولی نباید غیر طبیعی باشد.

 توصیه های تمرین استفاده از هالتر در تمرینات

سعی نمائید در طول تمرینات خصوصاَ قسمت هایی که شما دچار عدم قرینه هستید ، مثلاَ عضلات جلو بازو ( جلو بازوی راست حجیم تر از جلو بازوی چپ باشد ) از هالتر استفاده نمائید . زیرا قسمت ضعیف عضله جلو بازو بطور اتوماتیک وزن بیشتری را تحمل میکند و این تحمل بیشتر باعث میشود تارچه های عضلانی قسمت ضعیف بزرگتر شوند و در طولانی مدت باعث قرینه شدن عضلات می شود .

رونی کلمن

 استفاده از سیستم پیش خستگی یا پس خستگی در قسمت ضعیف تر

در ابتدا درباره سیستم پیش خستگی توضیح می دهیم . به این صورت که مثلاَ اگر در عضلات سینه دچار این مشکل هستید ، در ابتدا فقط روی قسمت ضعیف با دمبل تک دست دو دست ۱۵ الی ۲۰ تکرار حرکت پرس سینه دمبل را انجام دهید و سپس تمرینات اصلی سینه را شروع نمائید . یا اینکه بصورت پس خستگی در ابتدا تمرینات اصلی با  دو دست را انجام داده سپس قسمت ضعیف را با  ۲ ست ۱۵ الی ۲۰ تکرار  با دمبل تک دست تحت فشار قرار دهید  به این صورت قسمت ضعیفتر  فشار بیشتری نسبت به نقطه قوت تحمل نموده و در نتیجه رشد بیشتری خواهد داشت تا بالانس صورت گیرد.

استفاده از سیستم دراپ ست در انتهای تمرینات اصلی فقط روی قسمت ضعیف

در این سیستم ابتدا تمرینات اصلی خود را انجام می دهید و سپس در انتهای آخرین حرکت ( مثال عضلات پا اگر عضله چهار سر ران پای راست شما ضعیف تر باشد ) بدون اینکه استراحت نمائید ، پس از سبک کردن تتاژ وزنه با پای راست حرکت جلو پا ماشین تک را چند تکرار انجام دهید ، تکرار شما در حدی باشد که عضله پای ضعیف شما به مرز ناتوانی برسد و در این زمان مقداری دیگر از تتاژ وزنه کم کنید تا مجدداَ قادر به انجام  چند تکرار دیگر باشید . تا حدی پیش بروید که تتاژ وزنه به صفر برسد و شما حتی قادر به بالا بردن پای خود بدون وزنه نباشید . پیروی از سیستم های فوق می تواند راه گشای شما جهت قرینه شدن  باشد . و به شما در این مسیر کمک فراوانی نماید . عضلات فوق مثال بودند ، شما در هر نقطه از بدن که توصیه های تمرینی داشته باشید ، می توانید از سیستم های فوق استفاده نمائید . پیروی از سیستم های فوق باید مقطعی باشد . پیشنهاد می کنیم پس از هر چهار الی شش هفته انجام تمرینات فوق ، دو الی سه هفته فقط تمرینات معمولی خود را انجام دهید ، تاعضلات فرصت برای ریکاوری داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.