OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding
OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding

حرکات کششی

انجام حرکات کششی
حتما شما هم کسانی را در باشگاه دیده اید که با حجم نه چندان زیاد انعطاف پذیری زیادی ندارند و به زحمت حتی دستشان به سرشان میرسد!!! این افراد که به خیال خود تصور میکنند که حال در نقطه اوج قدرت و حجم هستند قافل از اینکه بسیاری از قهرمانان و کسانی که به صورت علمی ورزش های قدرتی را دنبال میکنند با داشتن وزنی دو برابر وی انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند حتما همه شما تصویر 180 زدن رونی کلمن با 140کیلو وزن وبسیاری از قهرمانان دیگر را به خاطر دارید و این انعطاف بالای قهرمانان وبسیاری از ورزشکاران که این ورزش را به صورت علمی دنبال میکنند گواه این است نکته است که فاصله میان علم ومربیگیری سنتی از کجا تا به کجاست.

باید بدانید که تمرینات قدرتی باعث سفت شدن عضلات میگردد هنگامی که عضلات شما سفت می شوند کشیدگی و گرفتگی عضلات اجتناب ناپذیر می شود. و در نتیجه باعث کاهش دامنه حرکتی عضلات و مفاصل میگردد از این رو ضروریست که کسانی که به طور منظم تمرینات با وزنه انجام می دهند به طور روزانه حرکات کششی را در برنامه خود بگنجاند. حرکات کششی منجر به توازن در عملکرد عضلات می شود.


هدف از انجام کششی کشیدن آرام عضلات قبل و هنگام تمرینات با وزنه افزایش گردش خون در ناحیه مذبور و همچنین افزایش انعطاف پذیری بافت ها می باشد در صورت انجام صحیح حرکات کششی از بروز بسیاری از آسیب دیدگی ها بدن جلوگیری می شود و عملکرد شما در حین ورزش افزایش می یابد.
مزیت دیگر حرکات کششی کمک به ریکاوری سریع می باشد. افرادی که به طور منظم مبادرت به انجام حرکات کششی می کنند از ریکاوری سریع بهره مند می شوند. حرکات کششی به افزایش گردش خون به عضلات کمک می کند که این نقش مهمی در کاهش درد عضلانی و تسریع روند ریکاوری بازی میکند.شما میتوانید در کنار تغذیه صحیح پس از تمرین و انجام حرکات کششی قبل ،هنگام و پس از تمرینات میتوانید توان ریکاوری بدن را بالا برده و از فواید ریکاوری سریع تر بهرمنه شوید.
حرکات کششی منظم علاوه بر کمک به کاهش درد عضلات می تواند با افزایش انعطاف پذیری دامنه حرکات شما را افزایش دهد. آزادی عمل بیشتر در مفاصل و تاندون ها کاهش خطر آسیب دیدگی را در پی خواهد داشت که چنین آسیب دیدگی هایی معمولا در اثر محدودیت حرکتی رخ می دهد.

حرکات کششی پس از گرم کردن بدن و قبل و بعد و در حین حرکات اصلی انجام میشوند. بهترین نتیجه زمانی پدیدار می شود که برای مدت زمان 15الی 30 ثانیه در موقعیت کشش باقی بمانید. به جای اینکه بر روی نیمکت بنشینید و منتظر ست بعدی خود بمانید سعی کنید حرکات کششی انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.