OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding
OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding

نولوادکس

«نولوادکس» نام تجارتی داروی «تاموکسی فن سیترات» است. این دارو به دسته داروهای استروئیدی تعلق نداشته و اصولا دارویی آنتی استروژن می باشد. این ماده با اتصال به گیرنده های هورمون های ***ی زنانه در بدن از شدت اثر این هورمونها به نحو مطلوبی کم می کند. در علم پزشکی از این دارو برای درمان و مهار سرطان سینه در زنان و حتی برای پیشگیری از بروز این بیماری در زنان مستعد ابتلا به آن استفاده می شود.


همانگونه که اشاره شد داروی «نولوادکس» با اتصال به گیرنده های حساس به مولکولهای استروژن در بدن از شدت اثر این هورمون می کاهد، حال آنکه داروی «آریمیدکس» از تبدیل شدن تستسوسترون و دیگر استروئیدها به استروژن و همچنین از تشکیل شدن این هورمون در بدن جلو گیری می کند.

آنزیم «آروماتاز» که اغلب در بدن زنان نیز ترشح می شود، هورمون تستوسترون و دیگر استروئیدهای آنابولیک را به هورمونهای ***ی زنانه و به خصوص به هورمون «استرادیول» تبدیل می کند. زمانی که فرد در طولانی مدت از داروهای استروئیدی و یا از تستوسترون بهره می گیرد، آنزیم «آروماتاز» مقادیر اضافی این هورمون ها را به هورمونهای ***ی زنانه تبدیل کرده و موجب بروز صفات زنانگی در مردان می شود.


اغلب ورزشکاران برای پیشگیری از این عارضه از داروی «کلوماید» و یا از ترکیبی از دیگر داروها با این دارو استفاده می کنند.

این دارو در داروخانه های سراسر کشور با قیمتی بسیار کمتر از قیمت جهانی و با همان کیفیت موجود است و به نام «تاموکسیفن سیترات» شناخته میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.