OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding
OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding

تام پلاتز

زمانی لقب او عقاب طلایی پرورش اندام بود با پاهایی که هنوز هم به عنوان بهترین عضلات پای تاریخ بدنسازی از آن یاد می شود. او سال های زیادی از زندگی اش را در تمرین با وزنه گذارنده و در زمینه علوم ورزشی هم فعالیت زیادی داشته است. در دوران کودکی تام پلاتز تنها یک آرزو داشت، اینکه به کالیفرنیا نقل مکان کند و به یک قهرمان بدنسازی بدل شود.دقیقا مشابه مردانی که آنها را الگوی خود می دانست.مردانی چون دیو درپر و آرنولد شوارزنگر.


http://sport4all.ir/wp-content/uploads/1413.jpg

دقیقا هم بر اساس آرزوهایش عمل کرد و به یکی از بهترین بدنسازان عصر خود بدل شد، و نامش را به عنوان یکی از افسانه های بدنسازی ثبت کرد. همزمان با اینکه تام در بدنسازی رشد می کرد، ذهنش هم در موازات عضلات چهار سر حیرت انگیزش توسعه یافت، به بهترین وجه بر انتقادهای منفی که از او می شدغلبه کرد.


سال ۱۹۸۱، تام به خشکترین ظاهر بدنی اش دست یافت با وزن ۱۰۵ کیلوگرم، با عضلانی ترین و حجیم ترین پاهای دنیا، پاهایی که او را در دنیای بدنسازی جاودانه کرد. با توسعه عضلانی باورنکردنی در پاهایش، حتی با استانداردهای امروز،تام موفقیت هایش در بدنسازی را به اوج رساند و ظاهر پر جاذبه او کمک کرد تا در عرصه نویسندگی و کارشناس بدنسازی هم پیشرفت چشمگیری داشته باشد و پش از دوران قهرمانی اش همچنان در این ورزش باقی بماند.

سلام تام،تو همواره، به خاطر پاهایت شناخته می شدی، ولی از نگاه بسیاری، بدن متناسبی داشتی، با عضلات پشت سینه و سرشانه بسیار خوب و توسعه عضلانی بسیار خوب


در شکم. آیا این برای تو نا امید کننده نبود که اغلب تنها به خاطر یک بخش از بدنت مورد توجه بودی؟

خب شایداین مسئله خنده دار است، اول از همه افتخار می کنم به اینکه توانسته ام در طول آن سال ها آن همه توجه را به سمت خودم جلب کنم. زمانی که به عنوان یک حرفه ای رقابت می کردم. من مفتخرم و این برایم لذت بخش است که هنوز هم به خاطر آن خصوصیت از من تمجید می شود. اما در مورد پاهایم باید بگویم که زمانی تلاش کردم تا آنها کوچک تر کنم، زمانی که انتقاد های ویدر و عده ای را در ده هشتاد می شنیدم. ولی وقتی پاهایم را کمتر تمرین می دادم، بیشتر رشد می کردند! واقه آنها را برای دوره های زمانی مشخصی تمرین نمی دادم.
ولی حتی وقتی تمرکزم را روی پاها کاهش دادم، تا جای که یک ماه پیش از رقابت از تمرین روی آنها صرف نظر کردم، انها بزرگ تری و خشک تر شدند با جزئیات بیشتر و ظاهر چشمگیر تر!مثل اینکه کابل های فولادی از آنها گذشته باشد و با کات های عمیق و این حیرت انگیز بود.این برایم نوعی افتخار است، که هنوز هم در آن حد از من یاد می شود. هرگز برای این هدف برنامه ریزی نکرده بودم، زمانی هست که شما برنامه ریزی نمی کنید ولی باز هم نتایج خارج از تصوری کسب می کنید. زمان هایی بود احساس نمری کردم تناسب خوبی دارم، و اینکه پاهای من بطور زننده ای بر تمام بذنم برتری دارد.یادم می آید زمانی با همسرم کنار ساحل می رفتم، توجه همه به پاهای من جلب می شد.

کارنامه ای از مقام های کسب شده توسط تام بلاتز:

رقابت های قهرمانی جهان آماتوری IFBB  ۱۹۷۸              دهم
مستر المپیا ۱۹۷۹                                                          دوازدهم
قهرمان حرفه ای جهان ۱۹۸۰                                           نهم
رقابت جایزه بزرگ پنسیلوانیا ۱۹۸۰                                  سوم
شب قهرمانی ۱۹۸۰                                                        ششم
مستر المپیا ۱۹۸۰                                                           نهم
مستر المپیا ۱۹۸۱                                                           هفتم
مستر المپیا ۱۹۸۲                                                           یازدهم
مستر المپیا ۱۹۸۴                                                          ششم

منبع: فیتنس ایرانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.