OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding
OnlineGYM

OnlineGYM

Everything about BodyBuilding

آروماسین

این دارو برای درمان گروهی از زنان یائسه که پیش از آن با داروی ضد استروژنی تاموکسیفن درمان شده اند به کار می رود.سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این دارو را برای درمان پس از جراحی در زنان مبتلا به سرطان پس تان در مراحل اولیه که سلول های سرطانی در آنها برای رشد به استروژن وابسته اند تصویب کرده است. آروماسین برای استاده در درمان بیمارانی که یک دوره دو تا سه ساله درمان با تاموکسیفن- داروی انتخابی در درمان سرطان پس تان - دریافت کرده اند به کار خواهد رفت. آروماسین جزء گروهی از داروهای جدید به نام مهارکننده های آروماتاز است که با مهار تولید هورمون استروژن در بدن رشد سرطان پس تان را متوقف می کنند. تقریباً در دوسوم موارد سرطان پس تان برای رشد سلول های سرطانی به استروژن وابسته است.



موارد کاربرد و نحوه تجویز

Exemestane یک مهار کننده انتخابی سیستم آروماتاز است (سیستم سنتز استروژن) و مشابه با فورمستان می باشد. در درمان سرطان پیشرفته پستان در زنان یائسه که به درمان ضد استروژن پاسخ نمی دهند کاربرد دارد. دوز توصیه شده آن mg25 در روز به صورت خوراکی و ترجیحاً بعد از غذا می باشد.


فارماکوکینتیک

Exemestane به سرعت از مسیر گوارشی جذب می شود. میزان زیست دستیابی آن توسط مسیر اول متابولیسم محدود می شود اما در مصرف توأم با غذا افزایش می یابد. این دارو به صورت وسیع درخون توزیع می گردد و به صورت گسترده به پروتئین های پلاسما متصل می شود. از گردش خون توسط متابولیسم پاکسازی می شود و متابولیت های آن از طریق ادرار و مدفوع دفع می شوند و کمتر از 1% دوز تجویزی به صورت تغییر نکرده از طریق ادرار دفع می شود. نیمه عمر حذف نهایی آن حدود 24 ساعت است.

عوارض جانبی و راههای پیشگیری

شایع ترین عارضه جانبی اختلالات گوارشی،گرگرفتگی، تعریق، خستگی و سرگیجه می باشد. از دیگر عوارض جانبی می توان به س

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.